Misja urzędu

Misją wszystkich pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Opatowie jest stałe dążenie do poprawy sytuacji na lokalnym rynku pracy, troszczenie się o taki rozwój postaw, umiejętności i kwalifikacji mieszkańców, który zapewni im możliwie największe szanse na odpowiednie zatrudnienie, a pracodawcom pozyskanie najlepszych pracowników. Swoją misję urząd pracy realizuje poprzez świadczenie wysokiej jakości usług informacyjnych, pośrednictwa pracy, doradczych, szkoleniowych, finansowych i administracyjnych. Zadania realizuje zgodnie z europejskimi i krajowymi standardami świadczenia usług.

Założoną misję urząd pracy zamierza osiągnąć poprzez podejmowanie następujących działań:
  • pełne uczestnictwo kierownictwa urzędu w doskonaleniu zarządzaniem jednostką,
  • osobiste zaangażowanie wszystkich pracowników w poprawę jakości świadczonych usług,
  • właściwy dobór pracowników oraz podnoszenie ich umiejętności i kwalifikacji,
  • terminowe załatwianie spraw, zgodnie z określonymi przepisami prawa i obowiązującymi procedurami,
  • zapewnienie sprawnego przepływu informacji wewnątrz organizacji i w kontaktach z otoczeniem,
  • umacnianie roli urzędu jako instytucji pełniącej służbę publiczną i przyjaznej dla klientów,
  • kształtowanie postaw, że za jakość i wizerunek urzędu odpowiedzialny jest każdy pracownik na swoim stanowisku pracy i w każdym kontakcie z klientem i partnerem współpracy,
  • monitorowanie potrzeb i oczekiwań klientów,
  • efektywne gospodarowanie dostępnymi zasobami, w tym środkami finansowymi,
  • wykorzystanie najlepszych rozwiązań i praktyk stosowanych w urzędach pracy w kraju i za granicą,
  • dostosowanie struktury organizacyjnej do oczekiwań klientów oraz nowych wyzwań stawianych przed urzędem pracy.

Informacje o publikacji dokumentu