- Przez Internet poprzez stronę: https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/rejestracja/wyborUrzedu. By dokonać rejestracji należy użyć profilu zaufanego bądź podpisu elektronicznego. Jest to pełna rejestracja elektroniczna, która polega na wniesieniu do urzędu pracy wniosku wraz z załącznikami w postaci elektroniczne po opatrzeniu ich kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym. W tej opcji osoba otrzyma na konto w praca.gov.pl decyzję o przyznaniu statusu osoby bezrobotnej lub poszukującej pracy i ewentualnym prawie do zasiłku w postaci elektronicznej.
- Dla osób, które nie mają możliwości dokonania rejestracji w sposób określony powyżej Powiatowy Urząd Pracy w Opatowie udostępnia druki dokumentów do rejestracji:
- wniosek o rejestrację
- informacja dla bezrobotnych
- oświadczenie dotyczące gospodarstwa
- oświadczenie dotyczące pracy za granicą
- oświadczenie bezrobotnego
- wniosek – konto bankowe
- klauzula informacyjna
W celu dokonania rejestracji:
po wydrukowaniu i czytelnym wypełnieniu druków należy dostarczyć je wraz z kserokopiami świadectw pracy, szkoleń, zaświadczeń itp. z czytelnym podpisem i adnotacją "kopia wykonana z oryginału" i innych mogących mieć wpływ na przyznanie świadczenia do Powiatowego Urzędu Pracy w Opatowie (z dopiskiem PUP Rejestracja) oraz podać aktualny numer telefonu oraz adres e-mail.
Rejestracja następuje z dniem wpływu do urzędu wszystkich, kompletnych i podpisanych dokumentów, które można złożyć za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub można złożyć je do skrzynki pocztowej znajdującej się przed Urzędem – w godzinach od 730-1500.
W razie pytań wszelkie informacje można uzyskać pod nr telefonu (15) 8680300 wew. 326, 321, 320 lub pisząc na adres mailowy: kiop@praca.gov.pl
Dyrekcja
Powiatowego Urzędu Pracy
w Opatowie
Powiatowego Urzędu Pracy
w Opatowie