Aktualności

Informacja dot. umarzania pożyczek do 5 tys. zł

Powiatowy Urząd Pracy w Opatowie informuje, że w związku ze zmianą od dnia 23.06.2020 r. przepisów ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych zmieniły się zasady umarzania pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej przyznanej mikroprzedsiębiorcy w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom COVID-19.

Pożyczka wraz z odsetkami podlega umorzeniu, pod warunkiem, że mikroprzedsiębiorca będzie prowadził działalność gospodarczą przez okres 3 miesięcy od dnia udzielenia  pożyczki (wypłaty środków). Nie spełnienie powyższego warunku spowoduje obowiązek spłaty pożyczki na podstawie przygotowanego przez Urząd harmonogramu.

Umorzenie pożyczki nastąpi z urzędu, spełnienie warunku umorzenia zweryfikuje urząd pracy na podstawie danych zawartych w rejestrach instytucji publicznych (CEIDG/KRS).
 
W związku z powyższym
POŻYCZKOBIORCY NIE MUSZĄ SKŁADAĆ WNIOSKÓW O UMORZENIE POŻYCZKI

Dotyczy to także umów o udzielenie pożyczki, zawartych przed wejściem w życie powyższej zmiany.
Informacje o publikacji dokumentu